Ravza-Radyo


İslam Dünyasına Açılan Eşsiz Bir Pencere
 
AnasayfaAnasayfaTakvimGaleriSSSKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Faiz ve Haram

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Ravza
Kurucu Üye
Kurucu Üye
avatar

Erkek
Horoz
Mesaj Sayısı : 165
Yaş : 24
Nerden : Gaziantep
İş/Hobiler : Bilgisayar
Lakap : Ravza-Radyo
Ruh Hali :
Hangi Takımlısın :
Madalyalar :
Kayıt tarihi : 19/08/08

MesajKonu: Faiz ve Haram   Ptsi Ağus. 25, 2008 3:53 am




Faiz ve Haram

Allah Tealâ’nın yarattığı her şeyde aslolan helal ve mubah olmaktır. Haram olduğu bildirilenlerden başka hiçbir şey haram değildir.
Allah Tealâ iyi, temiz ve insan sağlığına yararlı olan şeyleri helal; kötü, pis ve zararlı olan şeyleri de haram kılmıştır. Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyrulmuştur:
“Kendileri için nelerin helal kılındığını sana soruyorlar. De ki bütün iyi ve temiz şeyler size helal kılınmıştır.”(Maide 4)
Allah’ın haram kıldıklarını haram, helal kıldığı şeyleri helal kabul etmek gerekir.
Allah’ın helal kıldığını haram, haram kıldığını helal kabul etmek büyük günahtır. Bile bile inkar ise kişiyi imandan mahrum eder. Sonunda tevbe ederse tecdid-i iman ve tecdid-i nikah gerekir. Kur’an-ı Kerim’de Allah Teâlâ şöyle buyuruyor:
“Ey müminler! Allah’ın size helal kıldığı iyi ve temiz şeyleri haram kılmayın, Aşırı gitmeyin Allah haddi aşanları sevmez.” (Maide 87)
Bir şeyi helal yapan da haram kılan da Allah’tır. O hiç kimseye haram kılma yetkisi vermemiştir. En yüksek makam ve mevkilerdeki insanların bile buna yetkisi yoktur. Dünyadaki yetkiler vazife taksimidir. Bu yetkiyi kullanan insan asla haram ve helal ihlaline vesile olmamalıdır. Kul, Yaratanının bütün emir ve nehiylerine uyan, helal ve haramlara riayet eden, hayatını Kur’an ve Sünnet ölçüleri içerisinde sürdüren kişidir. Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem bir hadis-i şerifinde şöyle buyuruyor:
“Ey insanlar! Muhakkak ki Allah, Peygamberinin lisanı üzere kitabını indirmiş, helalini helal, haramını haram kılmıştır. Peygamberinin beyanı üzere kitapta helal kıldığı şey kıyamet gününe kadar helal olduğu gibi, haram kıldığı şey de kıyamet gününe kadar haramdır.”
Bu sarahatler karşısında helal ve haram hususunda müteâla beyan etmeye yeltenmek Allah kitabına ve peygamber tebliğatına düpedüz muhalefette bulunmaktır ki bu davranış iman dışıdır, küfürdür. Mümin, Allah’ın emrinde bir kuldur. O’nun azabından korkar, itaatini bozmaz. Bir diğer hadis-i şerifte Peygamberimiz:
“İnsanlara öyle bir zaman gelecek ki kişi, malı ne surette kazandığına aldırış etmez, helalinden mi, haramından mı diye düşünmez.” buyurmuştur. (Taç Hadisleri)
Lakin bu hesapsızlığın kötü akıbeti bir gün elbette görülecektir. Onlar, ilâhi tecellinin adâlet terazisinde hesaba çekilecek, toprak üstündeki sorumsuzluğun ahvâli -korkarım- toprak altında ateşle ödenecektir.
Müminler için haramlara düşmek bir eksikliktir. Bu şenî fiile “zamanın bir gereğidir”, “arzu da etmezdim mecbur kaldım” gibi basit mazeretler bulmaya çalışmak ahmaklıktır. Müslümanlar olarak haram şüphesi olan her şeyden uzaklaşalım. Bu konu ile ilgili Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor:
"Helal belli haram bellidir. Fakat aralarında bir takım şüpheli şeyler vardır ki, bunlar helal mıdır, haram mıdır, çok kimseler bilmezler. Şüpheli şeylerden sakınan kimse dinini de ırzını da kurtarmış olur. Her kim bu şüpheli şeylere düşerse harama düşer. Yasak bir yerin etrafında davarlarını otlatan bir çoban gibi çok sürmez hayvanları içeriye dalabilir. Dikkat!.. Her padişahın kendine mahsus bir korusu vardır. Gözünüzü açın!.. Allah'ın yeryüzündeki korusu da haram kıldığı şeylerdir. Biliniz ki bedende bir et parçası vardır. O, yarayışlı olursa bütün beden yarayışlı olur, bozuk olursa bütün vücut bozulur. İşte o et parçası kalptir."(Buhârî, İmân, 39)
Kalpler Allah’ın emrine itaat ederse vücudumuz hayır kaynağı olacaktır. Şüphelilerden sakınmaz hatta haram şeylerden bile çekinmez kalplerin vücutları baştan aşağı bir kötülük yuvası haline gelir.

FAİZ
Haram kazançlardan birisi de faizdir. Faiz, aynı cinsten olan iki malın birbiriyle değiştirilmesindeki sözleşmede bir taraf için kabul edilen, karşılığı olmayan bir fazlalıktır. Faiz haramdır. Haramlığı kitab, sünnet ve icma ile sabittir. Allah Teâlâ Kur’an-ı Kerim’de faizle ilgili,
“Faiz yiyen kimseler (kabirlerinden) tıpkı şeytan çarpmış kimseler gibi çarpılmış olarak kalkacaklardır. Onların bu hali alışveriş de faiz gibidir demelerindendir. Oysaki Allah alışverişi helal faizi haram kılmıştır.” (Bakara 275)
“Ey iman edenler Allah’tan korkun! Eğer gerçekten inanıyorsanız faiz olarak artan miktarı almayın. Şayet (faiz hakkında söylenenleri) yapmazsanız, Allah ve Rasulü tarafından ilân edilmiş bir harp ile karşı karşıya olduğunuzu iyi bilin. Eğer tevbe edip faizcilikten vazgeçerseniz sermayeniz sizindir. Böylece haksızlık etmezsiniz ve haksızlığa da uğramış olmazsınız.” (Bakara 278, 279) buyurmaktadır.
Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem söyle buyuruyor:
“Helak edici yedi şeyden sakının! Allah’a ortak koşmak, efsun yapmak, (Allah’ın haram kıldığı kimseyi) haksız yere öldürmek, yetim malı yemek, faiz yemek, düşmana hücum anında savaştan kaçmak, iffetli, kendi halinde mümin kadınlara zina iftirası atmaktır.” (Buhari)
Faiz karşılığı olmayan bir kazançtır. Faiz fiyatları artırır, üretimin bereketini kaldırır; sadaka ve zekat fakir ve zengin arasındaki muhabbet ve güveni artırır. Faiz fakiri daha fakirleştirirken düşmanlık ve kini artırır. Zengin ve fakir arasındaki uçurum büyüyerek devam eder.

O l m a s ı G e r e k e n
Eğer düşünebilirsek ayet-i celilede her şey açık ve nettir. Allah Teâlâ, “alışverişi helal, faizi haram kıldık” buyuruyor. O zaman her şeyi alışveriş şartlarına göre ayarlamamamız gerekir. Örneğin: Bankalar araba kredisi, ev kredisi verirken önce evi ve arabayı kendisi alsa sonra da usulüne uygun satış yapsa, aydan aya şu kadar ödeyeceksin dese bu bir alışveriş olur. Para verip para alarak bu işi yaparsanız, bu doğrudan faiz oluyor. Tabii bazı fetva verenler, banka ve benzeri iş yapanlar, ‘bu alışveriş gibidir’ diyorlar. Zaten Allahu Teâlâ da ayet-i celilede “onların bu hali alışveriş de faiz gibidir demelerindendir.” buyuruyor.
İnsanlarımız hep fetva arıyorlar. Hâlbuki bataklığı kurutmak daha makbuldür. Teker teker sineği öldürmemize gerek yok, faize giden harama giden yolları kapatmak en uygunudur.
Bir meselede dokuz kişi faiz değildir dese, üç kişi de faizdir dese üç kişiye de dikkat edin. Hani yukarıda Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellemden rivayeten “helal belli haram bellidir, bir de şüpheli olanlar vardır” diye geçmişti. Şüpheli olanlardan sakınalım. Haramlar neticede kabrimizi cehennem çukuru haline getirirse o zaman halimiz ne olacak? Defterimiz sol elimizden veya arkamızdan verilirse, hesapta zorlanırsak, sıratı geçemez cehenneme düşersek elimizden kim tutacak? Dahası her haram kişiyi cennetten uzaklaştırır, cehenneme yaklaştırır.
Faizle elde ettiğimiz herhangi bir mal veya eşya, bizim Allah ve Rasulüne kavuşmamıza mani olacaksa ne değer ifade eder? Haramlar müminin hiçbir zaman malı olmamalı.
Faiz, zina, kumar, içki, dedikodu adı ne olursa olsun her türlü haramdan uzaklaşalım. Allah’a kul olduğumuzu unutmayalım, kulluğa devam edelim. Öyle kulluk ki Allah’ın razı olduğu kulluk.
Allah’ın azabı şiddetlidir.
Neticede dönüşümüz Allah’adır.
Allah’ım Ümmet-i Muhammedi Kur’an’a mahkum et.
Amin…
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://ravza-radyo.yetkin-forum.com
 
Faiz ve Haram
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Ravza-Radyo :: (¯`·._) Ravza-Radyo (¯`·._) Allah (C.C) :: Allah (c.c)-
Buraya geçin: